Pezet: uważam, że granie z playbacku jest słabe (WYWIAD)
Created with Sketch.

RADIO

Gramy 24h/7

POKAŻ WIĘCEJ
fot. materiały prasowe

Do finału Projektu Tymczasem został nam tylko jeden teledysk. W międzyczasie zaprosiliśmy Pawła z Ursynowa do studia newonce.radio, by porozmawiać z nim o nowej szkole i tęsknocie za dawnymi latami.

W teledysku do Piromana jest pewna nuta nostalgii,w numerze z Onarem i z Bilonem, który ostatnio nagraliście, też jest wyczuwalny pewien sznyt minionych lat. W tobie jest jakaś taka tęsknota za tymi czasami?

Myślę, że jest. W ogóle wydaje mi się, że doszedłem do takiego etapu w życiu, w którym – jeśli chodzi o muzykę – to właśnie nie odkrywam zbyt wielu nowych rzeczy. Oczywiście, jakieś tak, ale nie jak kiedyś. To znaczy, że nie podchodzę do muzyki w taki sposób, że non-stop się pojawia coś super nowego, jakie to jest ekstra i w ogóle wiesz, chłoniesz to całym sobą, bo to już jest taki etap – nie chcę zabrzmieć jak jakiś osiemdziesięciolatek, ale wiesz, jest tak, że w pewnym momencie słuchasz już tego, co znasz i to ci się najlepiej kojarzy i tak po prostu jest. No i też wydaje mi się, że to ma wartość sentymentalną plus tak się złożyło, że po prostu mieliśmy okazję współtworzyć w jakimś stopniu ten gatunek w Polsce. I to jest okupione wielkim sentymentem z mojej strony. Wydaje mi się, że jak myślę w ogóle o muzyce, to myślę trochę przeszłością, ale to też dlatego, że mi się to właśnie podoba: to brzmienie, tamte czasy, wspomnienia z tym związane. (…)

A jakie jest twoje podejście do koncertowania? Ostatnio dużo się mówi o tym, jak współczesne koncerty wyglądają, i że jest to bardziej show, niż koncert jak właśnie w dawnych latach. Wtedy rap się stawiał w opozycji wobec playbacku, chociażby przez całe pierwsze dekady swojego istnienia w Polsce i był gdzieś właśnie zaznaczeniem tego, że my to robimy sami, a nie jak Bartek Wrona czy ówcześni popowi artyści, którzy grali z playbacku. Teraz show stało się brzydkim słowem – że już tylko playback, moshpit i pirotechnika, a jednak koncert trochę powinien być chyba show. Jak ty dbasz o ten balans?

Wiesz co, ja bardzo mało dbam o ten balans, bo bardzo mało gram. I wydaje mi się, że jeśli już gram, no to gram w takiej formule na żywo. Ja sobie robię to tak, jak lubię i tak jak chciałem, natomiast nie mam nic przeciwko tej nowej formie. Nie muszę jej też rozumieć, ale taki jest znak czasów, tak mi się wydaje. Jeżeli zadałbyś mi pytanie, czy popieram granie z playbacku w stu procentach, to uważam, że to jest słabe. Natomiast też zdaję sobie sprawę, że są takie elementy muzyki tak spreparowanej i tak wygenerowane elektronicznie – zarówno jeżeli chodzi o wokal, jak i muzykę. Przeróżne rzeczy są instrumentem – nie tylko gitara, gitara basowa, perkusja, abstrachując już w ogóle od beat-maszyn, które były już w latach dziewięćdziesiątych w hip-hopie, no to teraz jakby modulator głosu może być instrumentem. Mnie się to niekoniecznie zawsze podoba, ale też bez przesady, lubię takie rzeczy, słucham szeregu numerów tego rodzaju, więc jakby spoko. Wydaje mi się, że tego się po prostu nie da inaczej wykonać (..)

Też nie mam nic przeciwko temu, żeby był show – tak naprawdę wiesz, za moich czasów, jak grałem największe w soim życiu koncerty, to prawdopodobnie – gdybym miał większe jeszcze możliwości rozbudowania tego show o pirotechnikę czy coś – to pewnie bym to zrobił. Zawsze lubiłem tak podchodzić do tematu, że nie ma takiego czegoś jak rzeczy niemożliwe. Tylko teraz czasy się zmieniły – dziesięć lat temu jak chciałem zagrać koncert z bandem na żywo, to przez rok dostawałem odpowiedź, że się to nie uda, że nikt tego nie kupi, że to się nie nie sprzeda albo że za drogie. To się udało dopiero, jak powiedziałem, że w takim razie nie będziemy grać wcale. Niemniej jednak uważam, że każdy koncert to powinno być show. Ja lubię grać koncerty mimo tego, że ostatnio mniej mogę to robić. Ale to jakoś tak wychodzi, że jak ja gram, to chcąc nie chcąc dużo uwagi skupiam na sobie – po prostu coś tam we mnie wstępuje, więc to może być przekleństwo albo błogosławieństwo. W każdym razie z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że jestem względnie zadowolony ze swojej postawy na scenie i że jestem w stanie wygenerować jakieś show bazując na tym co robię ja i mój zespół. Ale nie mam nic przeciwko temu, żeby zaraz wyskoczył przede mną albo po mnie Otsochodzi i miał coś tam z playbacku.  Fajnie by było, jakby to nie był cały koncert.

Rozmowa Filipa Kalinowskiego z Pezetem przeprowadzona została podczas audycji w newonce.radio, w ramach Projektu TYMCZASEM. Pełen zapis audio rozmowy znajdziecie pod tym linkiem.

#newonce.radio
#Pezet
#Projekt TYMCZASEM
POKAŻ KOMENTARZE

Najnowsze

Grafika do artykułu: Killer Mike do protestujących: nie podpalajcie domów, to nie czas na destrukcję, tylko na jedność

Killer Mike do protestujących: nie podpalajcie domów, to nie czas na destrukcję, tylko na jedność

Członek Run The Jewels jest znany z tego, że nie boi się zabierać głosu na tematy polityczne. Tym razem wystosował apel do wszystkic ...

#Killer Mike
Grafika do artykułu: Rafał Pacześ był, Arkadiusz Jakubik dopiero będzie – co nowego w Rozmowach: Wojewódzki, Kędzierski?

Rafał Pacześ był, Arkadiusz Jakubik dopiero będzie – co nowego w Rozmowach: Wojewódzki, Kędzierski?

Dawid Podsiadło polskiego stand upu. O tym, jak grał dla sześciu informatyków i dlaczego ...

#Arkadiusz Jakubik
#Porsche
#Rafał Pacześ
Grafika do artykułu: Podczas nocnych zamieszek w USA zdemolowano najpopularniejsze sklepy streetwearowe

Podczas nocnych zamieszek w USA zdemolowano najpopularniejsze sklepy streetwearowe

Protesty przeciwko brutalności policji powoli przeradzają się w regularną chuliganerkę. Pokojowe protesty są uzasadnione, ale kradzi ...

#George Floyd
#Gucci
#Supreme Fairfax
Grafika do artykułu: Przemek Ferguson za chwilę może wejść do rapgry z przytupem. Przybliżamy jego postać!

Przemek Ferguson za chwilę może wejść do rapgry z przytupem. Przybliżamy jego postać!

Kiedy StoPro Rap sięga po nieznanego wcześniej szeroko newcomera jako jednego ze swoich pierwszych zawodników, zdecydowanie warto je ...

#Przemek Ferguson
Grafika do artykułu: Protest songi wczoraj i dziś: to są słynne kawałki, w których raperzy nie bali się atakować polityków

Protest songi wczoraj i dziś: to są słynne kawałki, w których raperzy nie bali się atakować polityków

Polityczny rap potrafi przeniknąć do głównego nurtu. Jak bywało wcześniej, a jak jest z ...

#Childish Gambino
#Dead Prez
Grafika do artykułu: 10 filmów, od których warto zacząć swoją przygodę z japońskimi animacjami

10 filmów, od których warto zacząć swoją przygodę z japońskimi animacjami

Liczba dobrych anime obezwładnia. Co najlepiej poznać na sam początek? Spróbujemy pomóc wam w wyborze.

#Akira
#Cowboy Bebop
#Ghost In The Shell
Grafika do artykułu: Krótki przegląd najlepszych tatuatorów z całego świata, których warto poznać

Krótki przegląd najlepszych tatuatorów z całego świata, których warto poznać

Sektor dotychczas pomijany w rządowym luzowaniu lockdownu doczekał się reakcji na inicjatywy tatuatorów. Dziś już wiemy, od kiedy mo ...

#Bang Bang
#dr. woo
#Mister Cartoon
Grafika do artykułu: 19-latek z Detroit został zamordowany podczas protestu przeciwko brutalności policji

19-latek z Detroit został zamordowany podczas protestu przeciwko brutalności policji

Strzały padły z przejeżdżającego samochodu, sprawca jest wciąż na wolności. Brak nam słów na to, co obecnie dzieje się w Ameryce.

#George Floyd
Grafika do artykułu: Przesłuchaliśmy debiut Miłego ATZ. Jeśli w niego wątpicie – oto 4 powody, które zmienią wasze zdanie

Przesłuchaliśmy debiut Miłego ATZ. Jeśli w niego wątpicie – oto 4 powody, które zmienią wasze zdanie

Z łatkami już tak jest, że jak raz się przyczepią, to potem ciężko je zerwać. Debiutanck ...

#Miły ATZ
Grafika do artykułu: Subiektywny ranking wszystkich albumów Denzela Curry’ego od najgorszego do najlepszego

Subiektywny ranking wszystkich albumów Denzela Curry’ego od najgorszego do najlepszego

To chyba wciąż jeden z najbardziej niedocenionych raperów na amerykańskiej scenie. Denzel Curry zasługuje na więcej uwagi!

#Denzel Curry
#Imperial
#Nostalgic 64
POKAŻ WIĘCEJ

Szanowny Użytkowniku,

W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 roku nowych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych (RODO), pragniemy przypomnieć Ci podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Klikając w przycisk z napisem „W PORZĄDKU”, potwierdzasz, że zgadzasz się na wymienione niżej działania.

W PORZĄDKU

Cookies, czyli ciasteczka

Wraz z naszymi partnerami wykorzystujemy pliki cookies, potocznie zwane ciasteczkami, oraz inne pokrewne technologie. Mają one na celu zapewnienie Twojego bezpieczeństwa i udoskonalanie naszego serwisu poprzez wykorzystanie danych w celach analitycznych. Zakres wykorzystywania plików cookies możesz określić w preferencjach przeglądarki. Jeśli nie wprowadzisz zmian ustawień, informacje te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.

Pragniemy Cię zapewnić, że przechowywane przez nas dane osobowe są bezpieczne. Ich administratorem jest firma Skills Warsaw Michał Michalski z siedzibą w 00-161 Warszawa, ul. Anielewicza 9/25. Twoje dane osobowe są przetwarzane na zasadzie dobrowolności i będą przetwarzane tylko tak długo, jak długo są niezbędne do realizowania ww. celów lub do momentu, gdy wyrazisz skuteczny sprzeciw wobec ich przetwarzania. Co ważne, dostęp do nich ma tylko wyznaczony inspektor, a Tobie przysługuje prawo żądania dostępu do treści danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia. Masz też prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu z przyczyn uzasadnionych Twoją szczególną sytuacją. Gdy uznasz, że firma Skills Warsaw Michał Michalski narusza przepisy Rozporządzenia RODO, masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.

okiPopupPlugin-close