Legendarny japoński szermierz Miyamoto Musashi stoczył w życiu ponad sześćdziesiąt (udokumentowanych) pojedynków i z każdego z nich wyszedł zwycięsko. Swój niezawodny styl walki dwoma mieczami - niten'ichi-ryū - stworzył w oparciu o techniki perkusyjne i wieloletnie obserwacje bębniarzy grających na dworach szogunatu. Blisko pół wieku później brytyjski producent drum’n’bassowy ukrywający się pod aliasem Photek tak właśnie nazwał swój kanoniczny, singlowy utwór - Two Sword Technique - nieoszlifowany klejnot rytmu, w którym każde uderzenie werbla i stopy jest równie precyzyjne jak cięcie kataną. To tylko jedna z historii, które w tym podcaście (słowem i dźwiękiem) opowiada Filip Kalinowski. Zainspirowany niedawno przez niego obejrzanym filmem „36 komnata Shaolin” gospodarz Za dalekiego odlotu postanowił bowiem prześledzić związki łączące dalekowschodnie kino akcji z zachodnią muzyką miejską. Towarzyszą mu w tym zadaniu nieustraszeni jamajscy dubasterzy, amerykańscy, francuscy i brytyjscy raperzy, a także kilku brytyjskich elektroników, jeden polski międzystylowy kolektyw i twórca soundtracku do „Władcy pierścieni”. „Do you think your Wu-Tang sword can defeat me?” En garde! I'll let you try my Wu-Tang style.” PODKŁAD: Flying Lotus - Your Lord
Ryszard, Richard Murder, Dusknit czy po prostu SKNIT to jeden z najaktywniejszych budowniczych krajowej sceny basowej ostatnich piętnastu lat - współtwórca niezapomnianej, krakowskiej ekipy dobrebi...
Malutkie sklepiki płytowe i wielkie kolekcje winyli. Skomplikowana gramatyka języka i prosta potrzeba ekspresji. Misternie poukładane, hierarchiczne społeczeństwo i palący entuzjazm względem któreg...
Czego uczy dorastanie w Warszawie i jakie lekcje można wynieść z osiedlowego domu kultury hip-hop? Co sprawia, że rap jest fajny i czy to przypadkiem nie psuje czasami człowieka? Jak się zmieniać b...
Od FruityLoopsa za który służył chłopakom... zeszyt w kratkę, przez w pełni profesjonalne studio S4 wynajęte za pieniądze ze... sprzedaży kawalerki, aż po ogólnopolską popularność, numery na rotacj...
Jak zwykle u Kalinowskiego gatunki, style i dekady kręcą się tu w bębnie kinematograficznego klimatu, a niewydane jeszcze numery mieszają się z zapomnianymi perełkami sprzed pół wieku.
Wojtek znalazł worek starych kaset magnetofonowych i chcąc je Filipowi Kalinowskiemu sprezentować, został wciągnięty w publiczne ich słuchanie i luźną pogawędkę.
Filip Kalinowski rozpuścił wici po krajowym (pół)światku muzyki niezależnej i wypełnił ten ZA DALKI ODLOT właściwie samymi premierami, odrzutami i demówkami.
Hades odwiedził Filipa, aby porozmawiać o nowym projekcie STRATA oraz o tym, co było a nie jest i tym, co pozostaje niewzruszone.
Beatmaker i producent, realizator dźwięku i (samozwańczy) inżynier elektronik, człowiek, który - jak rozwija się skrótowiec po jego ksywce - Swobodnie Włada Dźwiękiem.
Trip- jak po psychodelikach i -hop jak w hip-hopie, który u schyłku zeszłego wieku był czymś nieporównywalnie szerszym niż rap i cały jeszcze stał samplem, skreczem i sprayem. Trip-hop - termin zni...
Trip- jak po psychodelikach i -hop jak w hip-hopie, który u schyłku zeszłego wieku był czymś nieporównywalnie szerszym niż rap i cały jeszcze stał samplem, skreczem i sprayem. Trip-hop - termin zni...
Daj znaka, co sądzisz o tym epizodzie!