Streaming w służbie rapu – jak dzięki internetowi raperzy trzymali kontakt z fanami podczas pandemii

Zobacz również:Rok politycznego i społecznego przebudzenia. Raperzy znów mówią o najważniejszych rzeczach (FELIETON)
mata.jpg

Wyobrażamy sobie pandemię kilkanaście lat temu? Przecież każdy zwariowałby od braku ciekawych aktywności na wyciągnięcie ręki.

Szalony był to rok, nie zapomnimy go nigdy – chociaż, szczerze mówiąc, wolelibyśmy to zrobić jak najszybciej. Póki jednak zostało nam pięć miesięcy zastanawiania się, kiedy powitamy na planecie obcą cywilizację czy coś równie zwariowanego, skupmy się na czym innym.

Na przykład na tym, jak polscy raperzy wykorzystywali sieć podczas lockdownu. Jedną z najfajniejszych rozrywek, jaka umilała trudny czas, były regularne streamy w wykonaniu Maty. Reprezentant SBM Label podczas charytatywnych live'ów rozmawiał ze słuchaczami, uczył, jak grać na gitarze covery swoich numerów czy promował młodych raperów (między innymi fukaJa, któremu otworzył na swojej transmisji drzwi do kariery). Zresztą o tym drugim już pisaliśmy na niuansie.

Co zaś najważniejsze – to od streamów newcomera rozpoczęło się Hot16Challenge2. Solar podczas gościnnego występu obiecał reaktywację zabawy po uzbieraniu 16 tysięcy złotych. I... dość szybko musiał spełnić swoją obietnicę. Dzięki temu zapoczątkowano akcję, która zatrzęsła polskim środowiskiem muzycznym. Dzięki niej uzbierano prawie 4 miliony na pomoc dla krajowych szpitali.

Na tym nie zakończyło się rozsiewanie internetowego dobra. Wspomniany Mata jako jeden z kilku raperów wziął udział w turnieju charytatywnym League of Legends. Oprócz niego kapitanami ekip występujących w rozgrywkach byli m.in. Żabson, Olszakumpel, Paris Platynov, piłkarz Leeds United i reprezentacji Polski Mateusz Klich oraz Interleo z Hypetalku. W trakcie rozgrywek zebrano ponad 30 tysięcy złotych, które przekazano na pomoc dla pracowników służby zdrowia.

Nie samym League of Legends człowiek żyje. Z ciekawą inicjatywą angażującą słuchaczy wyszedł portal Sajko, odpalając wraz z Def Jam Recordings Poland turniej Counter-Strike: Global Offensive. Pierwiastka charytatywnego nie było, ale czytelnicy mogli zmierzyć się m.in. z reprezentacją artystów wspomnianej wytwórni i wygrać 1000 złotych w wielkim finale. Większość spotkań była transmitowana za pośrednictwem Twitcha z profesjonalnym komentarzem. E-sport w wykonaniu polskich wykonawców to coś, czego zdecydowanie nie spodziewaliśmy się w 2020 roku. A jednak wyszło.

Kontakt z fanami nawiązywano także podczas koncertów online i połączonych z nimi Q&A (raperzy odpowiadali także na pytania podczas instagramowych live'ów). Bez sieci takie możliwości byłyby bardzo ograniczone. To nie jest tak, że wszyscy zapomnieliby o raperach, ale... zawsze to dla nich lepiej, kiedy są widoczni codziennie.

A skoro już jesteśmy przy sieci i streamingach – musimy dodać, że z wartą uwagi ofertą przychodzi do was Play. Dzięki specjalnej, wakacyjnej promocji w Play na Kartę możecie korzystać z YouTube'a, Facebooka, Instagrama, Messengera oraz TikToka bez zużywania danych. Darmowe gigsy są do zgarnięcia w aplikacji operatora Play24. Jak można spożytkować te darmowe gigabajty? Na przykład na śledzenie akcji takich jak te, o których powyżej. A, jeszcze jedno – jeśli jesteście nowymi klientami, to Play poza ofertą na konkretne aplikacje ma dla was dodatkowe 100 gigabajtów do wykorzystania na cokolwiek chcecie! Brzmi konkretnie.

📷 <BR> var __collector_config = {<BR> publisher: '856CE691-D5EE-47E1-9CC9-391866A725BE',<BR> contentid: 'aws_z60',<BR> title: 'Islay',<BR> author: 'projekt',<BR> category: 'kategoria_a', <BR> tags: 'tag1,tag2,tag3'<BR> };<BR> (function() {<BR> var s = document.createElement('script');<BR> s.async = true;<BR> s.type = 'text/javascript';<BR> s.src = 'https://connect-lb.islay.tech/analyzer/collector.min.js?x='+(new Date().getTime())+'&id='+__collector_config.publisher;<BR> (document.getElementsByTagName('head')[0]||document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(s);<BR> })();<BR>

Podziel się lub zapisz
Kuba Skalski
Autor tekstów, których tematyka krąży wokół wydarzeń popkulturowych - również tych w cyberprzestrzeni, czyli dotyczących premier najnowszych gier i wydarzeń ze świata esportu.