Lanek startuje z audycją w newonce.radio, a raperzy i producenci wybierają jego najlepsze beaty

Zobacz również:Musical sci-fi. Kulisy trasy „Psycho Relations” Quebonafide (ROZMOWY)
Lanek.jpg

Autor muzyki dla Bedoesa i Białasa od dawna znajdował się w orbicie newonce.radio. Pisał historię naszej stacji, gdy w jednym z odcinków Układu Słonecznego niespodziewanie pojawił się Quebonafide. Gościł też w Futbol i cała reszta u Przemka Rudzkiego i Arka Sitarza. Wreszcie nadszedł czas, żeby samodzielnie przejął stery. Jego autorska audycja Mono w każdy czwartek o 21:00.

Już we wrześniu ogłaszaliśmy, że Lanek zaznaczy swoją obecność w jesienno-zimowej ramówce. Nie ma jednak lekko, kiedy mowa o rozchwytywanym producencie, któremu Polon i Hyper2000 z Białasem przyniosły Platynową i Złotą Płytę, a Opowieści z Doliny Smoków z Bedoesem - ponad 90 tysięcy sprzedanych egzemplarzy, czyli potrójną Platynę. Poza tym było wiadomo, że Kamil jest pochłonięty pracą nad kolejnym materiałem z Borysem. I w tym przypadku para znowu nie poszła w gwizdek.

Rewolucja Romantyczna ujrzała światło dzienne dwa tygodnie temu, zadebiutowała na pierwszym miejscu OLIS-u i trafiła na światową listę najmocniejszych debiutów Spotify, a my nie mogliśmy nachwalić się nadwornego kompozytora SBM Label. - Lanek wciela się momentami w rolę Kanye Westa z wysokości Yeezus-The Life of Pablo, przypomina o smutach Clamsa Casino czy odwołuje się do estetyki reggaetonowej i drillowej, ale też dostarcza tropów znacznie mniej oczywistych. Finał Intro (Rewolucja Romantyczna) przywodzi choćby na myśl Gang Gang Dance, natomiast Chrome Hearts brzmi jak skandynawski dark ambient spod znaku Posh Isolation. Bez cienia przesady - składa się to na jedno z najbardziej efektownych i odważnych przedsięwzięć, jakie kiedykolwiek u nas zafunkcjonowały. Kamil nie przebiera w środkach, kombinuje z rytmiką, szuka nieoczywistych rozwiązań, ale równocześnie jest skupiony na melodii. Przecież taka produkcja jak Mbappé mogłaby trafić do Travisa Scotta i nie byłoby żadnego wstydu - pisaliśmy w recenzji.

Efektem ubocznym finalizacji Rewolucji Romantycznej i zasięgowego sukcesu tego wydawnictwa są uwolnione zasoby czasowe Lanka, a to oznacza, że co tydzień będzie można usłyszeć go w newonce.radio.

Ostatnio w Wielkiej Brytanii po dziesięciu miesiącach wybudzono ze śpiączki nastolatka, który nie zdawał sobie sprawy z pandemii. Wychodzimy więc z ryzykownego założenia, że są na tym padole łez jednostki, które dotąd nie zetknęły się z twórczością Kamila. Właśnie z myślą o nich poprosiliśmy reprezentantów polskiej sceny o wskazanie wszystkiego, wszystkiego co najlepsze spośród jego producenckich dokonań. Dla utrudnienia - każdy miał do oddania tylko jeden strzał.

1
Barto Katt: JAK SKEPTA

Bezapelacyjnie - JAK SKEPTA. Poziom worldwide.

2
Astek (Dwa Sławy): Swoosh Gang

Kurwa, jeden? Wiadomo, że POLSKIE TANGO i FITNESS. Albo Swoosh Gang.

3
Nocny: WOLNA POLSKA

To jest totalne skurwysyństwo. Piękne.

4
Młody Dzban: Playboy (dla Lanka)

Lanek chyba studiuje medycynę, bo ten beat zmienia mi tętno.

5
Te-Tris: POLSKIE TANGO

Absolutna czołówka. Świetny balans między świadomym wyczuciem nowinek, bez kłaniania się bezrefleksyjnej generyczności znacznej większości wiodących trendów. Zakładam, że wielu wie, że jest piekielnie dobry w nogę, ale technika czy żonglerka, a w tym przypadku konwencjami i brzmieniami - to nie tylko piłkarskie zalety. Przy tak mnogiej produkcji trudno wybrać faworyta, bo co chwila odpala jakieś C4, więc postawię na Tango, którego moim zdaniem nie powstydziłby się Ye w duecie z Mikiem Deanem.

6
1988: Frenezja Romantyczna :*

Kosa. Totalnie dojebany beat. Trochę mój klimat.

7
Białas: JAK SKEPTA

Zakładaliśmy brak powtórek, ale w tym jednym przypadku chyba możemy sobie na to pozwolić - przyp. red.

Cześć! Daj znaka, co sądzisz o tym artykule!

Staramy się tworzyć coraz lepsze treści. Twoja opinia będzie dla nas bardzo pomocna.

Podziel się lub zapisz
Różne pokolenia, ta sama zajawka. Piszemy dla was o wszystkich odcieniach popkultury. Robimy to dobrze.